Întrebări frecvente

Cum mă înregistrez?

În colțul din drepta-sus a site-ului aveți un buton de Înregistrare. După accesarea acestuia trebuie să completați un formular ce conține adresa de mail, parola contului și câteva date personale. Odată completate toate acestea, veți primi pe adresa de mail o confirmare a înregistrării pe site-ul nostru.

Dacă aveți un cont de Facebook vă puteți loga direct cu acesta, accesând butonul de Logare (dreapta-sus).

De ce să mă înregistrez?

Calitatea de abonat vă permite accesul la o gamă completă de informații și servicii cu ajutorul cărora:

  • Plătiţi mai rapid, fără a mai fi necesar să completați mereu toate datele dvs. personale
  • Salvaţi mai multe adrese de expediere
  • Puteți accesa istoricul comenzilor dumneavostră
  • Urmăriți comenzile noi
  • Salvaţi articole în lista cu produsele dorite

Cum comand?

Prin intermediul magazinului nostru puteți comanda online, cu plata ramburs, transfer bancar sau prin card, produsele dorite, economisind astfel timp si bani. În dreptul fiecarui produs exista un buton „Cumpără” care va adăuga produsul selectat direct în coșul dvs. de cumpărături.

Coșul de cumparaturi este actualizat permanent și este vizibil în bara de meniu din partea de sus a paginii, lîngă butonul de căutare. Acolo puteți:

  • modifica cantitatea fiecărui produs comandat;
  • vizualiza costul produselor alese;
  • scoate un produs din coș (apăsând pe butonul X sau completând în casuța cu numărul de bucați dorite, cifra „0” și apoi apăsând pe actualizare).

În momentul în care doriți sa finalizați comanda, apasați butonul „Finalizare Comandă”. Acest pas vă va duce într-o fereastră în care va trebui sa vă logați/înregistrați, iar apoi să alegeți modalitatea de plată și de livrare a produselor. După completarea tuturor acestor informații, veți primi un e-mail de confirmare a comenzii. Odată completate, aceste date vor rămâne înregistrate în contul dvs. și nu va mai fi necesar să le introduceți din nou în cazul unei noi comenzi, decât dacă ați optat pentru o comandă fără înregistrare.

Cum se procesează o comandă?

Fiecare comandă este preluată și procesată în cel mult o zi lucrătoare, în ordinea intrării. Odată finalizată comada, server-ul va bloca stocul de produse alese de d-voastră, garantându-vă în acest fel existența reală a acestora în stoc și livrarea lor în cel mai scurt timp posibil. În cazul unei erori tehnice sau a unor probleme apărute ulterior finalizării comenzii, cumpărătorul va fi înștiințat telefonic sau prin email de existența acestora, precum și de timpul necesar remedierii lor.

După finalizarea comenzii, cumpărătorul va primi un email de confirmare pe adresa indicata în formularul de comandă, în care va fi precizat și status-ul acesteia: Nouă. Acest status va fi schimbat de către administrator ori de câte ori va fi nevoie pentru fiecare comandă (Nouă și/sau Preluată și/sau În curs de procesare și/sau Livrată și/sau Anulată și/sau Refuzată), iar cumpărătorul va fi anunțat de fiecare dată de această schimbare printr-un nou email.

Care este valoarea minimă a unei comenzi?

Valoare minimă a unei comenzi este de 15 RON.

Prețul afișat include TVA?

Asociația Culturală Byzantion este o organizație non-guvernamentală care nu este plătitoare de TVA. Așadar prețurile afișate sunt cele finale.

Care sunt metodele de plată?

Pentru produsele achiziționate pe shop.byzantion.ro aveți la dispoziție următoarele modalități de plată:

  • Plată ramburs - la ridicarea/primirea coletului. Având în vedere că atât Poșta Română, cât și toate firmele de curierat intern percep un comision de rambursare (cuprins între 5.00 RON – 20.00 RON, în funcție de valoarea rambursului), magazinul nostru a stabilit acest comision la o valoare de 6.00 RON, având denumirea de taxă de ramburs. Aceasta va apărea la fiecare comandă cu metoda de plată ramburs, înainte de totalul comenzii. 
  • Plată online prin card bancar - shop.byzantion.ro și PlatiOnline.ro acceptă la procesarea plății următoarele carduri bancare: VISA, MasterCard, Maestro, Visa Electron. DESCRIPTORUL TRANZACȚIEI - pe extrasul de cont al cumpărătorului tranzacția va fi recunoscută sub denumirea de PlățiOnline.
  • Transfer Bancar – Dacă ați ales această metodă de plată va trebui să faceți dovada efectuării ei prin email la contact@byzantion.ro. După recepționarea dovezii, comanda d-voastră va fi livrată în aceeași zi sau cel mult a doua zi lucrătoare.
  • PayPal - prin această metodă aveți două posibilități. Fie plătiți prin intermediul unui cont de PayPal (vezi mai multe detalii la www.paypal.com ), fie în mod direct, prin card bancar (Paypal Credit Card).

Care sunt metodele de livrare?

I. Livrare națională - România

  1. Poșta Română -  pentru comenzile plasate până în ora 15.00 - la scurt timp de la confirmarea comenzii (3 - 5 zile), veți primi la adresa indicată un aviz prin care sunteți informat de sosirea coletului la oficiul poștal de care aparțineți. Din acel moment, aveți la dispoziție 10 zile pentru a vă prezenta la acel oficiu poștal (cu cartea de identitate și, eventual, cu avizul) pentru ridicarea lui. După cele 10 zile de neprezentare, Poșta Română returnează coletul expeditorului.

    Important! Primele două zile de magazinaj sunt gratuite, iar pentru fiecare zi în plus, Poșta va percepe un comision. Totodată au existat numeroase cazuri în care, deși coletul sosise la oficiul poștal, avizul de înștiințare de la Poșta Română nu a ajuns la adresa destinatarului. Pentru a preîntâmpina astfel de situații, vă rugăm să verificați personal, în maxim 5 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii, dacă a ajuns coletul d-voastră la oficiul poștal de care aparțineți.
     
  2. Curier Rapid– Pentru comenzile primite până în ora 15.00, livrarea produselor se face în 24 de ore, iar pentru comenzile înregistrate după această ora livrarea se va face în 48 de ore. Coletul va ajunge la adresa indicată în formularul de comandă și înmânat destinatarului. Este obligatoriu ca în formularul de comandă să treceți un număr de telefon la care curierul să vă poată contacta în caz de necesitate.
     

II. Livrare internațională 

A. Europa

  1. Curier - Poșta Atlassib – Librăria noastră online face livrări internaționale prin intermediul firmei Poșta Atlassib în următoarele țări europene: Italia, Franța, Germania, Spania, Austria, Olanda, Belgia, Suedia, Grecia, Anglia și Elveția. După confirmare comenzii și efectuarea plății (pentru comenzile internaționale se acceptă doar plata cu cardul, transfer bancar și prin PayPal) coletul va fi expediat la cea mai apropiată agenție Atlassib de cumpărător în 5-10 zile lucrătoare (vezi aici agențiile Poștei Atlassib din țara ta). În momentul sosirii coletului, destinatarul va primi un sms pe numărul de telefon completat în formularul de comandă prin care va fi înștiințat de acest lucru. Din acel moment, în termen de 5 zile lucrătoare, va trebui să se prezinte la agenția Atlassib cu un act de identitate și codul primit prin sms.
  2. Curier door to door - GLS. Magazinul nostru face și livrări internaționale în sistem door to door, în funcție de aria din care face parte țara în care se va face livrarea: Aria 1 - Ungaria (2 zile lucrătoare); Aria 2 - Cehia (3 zile lucrătoare), Slovenia (3-4 zile lucrătoare), Slovacia (2 zile lucrătoare), Bulgaria (2 zile lucrătoare), Serbia (3-4 zile lucrătoare); Aria 3 - Polonia (3 zile lucrătoare)), Germania (4 zile lucrătoare), Elveția (4 zile lucrătoare), Belgia (4 zile lucrătoare), Olanda (4 zile lucrătoare), Luxemburg (4 zile lucrătoare), Liechtenstein (4 zile lucrătoare), Austria (3 zile lucrătoare), Italia (4-5 zile lucrătoare), Croația (4-5 zile lucrătoare); Aria 4 - Danemarca (5 zile lucrătoare), Franța (6 zile lucrătoare), Marea Britanie (6 zile lucrătoare), Irlanda ( 6-7 zile lucrătoare), San Marino (4-5 zile lucrătoare), Vatican (4-5 zile lucrătoare), Monaco (5 zile lucrătoare), Portugalia (6-7 zile lucrătoare), Spania (6-7 zile lucrătoare), Insulele Canare (6-7 zile lucrătoare); Aria 5 - Grecia (5-7 zile lucrătoare), Andora (6-8 zile lucrătoare), Gibraltar (6-8 zile lucrătoare), Suedia (5-6 zile lucrătoare), Finlanda (7 zile lucrătoare), Norvegia (6-7 zile lucrătoare), Malta (7-8 zile lucrătoare), Cipru (7-8 zile lucrătoare), Estonia (7-8 zile lucrătoare), Lituania (7-8 zile lucrătoare), Latvia (7-8 zile lucrătoare), Turcia (7-8 zile lucrătoare).

B. SUA, Canada, Australia și Brazilia

Livrarea în aceste țări se va face prin intermediul Poștei Române, iar costurile de livrare pot suferi modificari (în funcție de vamă, etc).

C. Restul lumii

Pentru livrare în aceste regiuni ale lumii vă rugăm să ne trimiteți un mail la adresa contact@byzantion.ro. Vă vom răspunde în cel mai scurt timp și vom face tot posibilul ca să vă expediem produsele dorite.

Care sunt costurile de livrare?

I. România

1.      Poșta Română– 5,5 RON* – primul Kg, iar fiecare Kg suplimentar** se va taxa cu 2 RON. La cumpărături de peste 490 de RON transportul național cu Poșta Română este Gratuit***.
* Nu include taxa de ramburs.

**gramajul unui colet este rotunjit. Astfel dacă produsele comandate de d-voastră însumează 780 g, taxele de expediție vor corespunde celor pentru primul Kg, iar dacă vor avea 1.005 g se va aplica taxele aferente pentru 2 Kg.

*** Această ofertă nu se aplică în perioadele de reduceri!

2.      Curier Rapid – 19.00 RON*/primul Kg. iar fiecare Kg suplimentar** se va taxa cu 1.5 RON. Precizare importantă! Pentru localitățile care nu se află în aria de acoperire a firmei FanCourier / UrgentCurier se va percepe o taxă suplimentară de 1.5 RON/Km suplimentar. Această taxă va fi comunicată cumpărătorului ulterior lansării comenzii prin telefon sau email. Vezi aici dacă localitatea ta se află în aria de acoperire a firmei UrgentCurier.

*Nu include taxa de ramburs.

** gramajul unui colet este rotunjit. Astfel dacă produsele comandate de d-voastră însumează 780 g, taxele de expediție vor corespunde celor pentru primul Kg, iar dacă vor avea 1.005 g se va aplica taxele aferente pentru 2 Kg.

 

II. Europa

1. Curier - Poșta Atlassib (ridicare din agenție) – 90.00 RON (20.00 EUR)/ colet până în 10 Kg, iar fiecare Kg suplimentar se va taxa cu 12.00 RON (1.60 EUR).

2. Curier GLS (livrare la domiciliu) - costurile de livrare sunt calculate în funcție de masa coletului, țara de livrare și indicele de combustibil. Pentru mai multe detalii vizitați pagina oficială  GLS România.

III. SUA, Canada, Australia și Brazilia

Costurile de livrare sunt calculate în funcție de masa coletului și țara de livrare. Taxele vamale nu sunt incluse.

Poate fi anulată o tranzacție efectuată cu cardul bancar?

O tranzacție efectuată pe site-ul www.byzantion.ro/magazin-online/ cu cardul bancar poate fi anulată dacă status-ul comenzii nu a fost procesat/schimbat sau plata a fost efectuată în intervalul orar 14.00 (ziua comenzii) - 09.00 (a doua zi lucrătoare, inclusiv sâmbătă).

Precizare importantă! După anularea unei tranzacții prin card, banca emitentă va debloca suma blocată în contul clientului în termen de 1-30 de zile, în funcție de politica acesteia.

Produsele necorespunzătoare pot fi returnate? Cum îmi voi recupera banii?

În cazul în care ați primit un produs defect sau nu sunteți mulțumit în totalitate de acesta www.byzantion.ro/magazin-online/ va schimba acest produs în limita stocului disponibil sau va returna contravaloarea acestuia.

În cazul în care v-ați răzgândit asupra achiziției făcute de la magazinul nostru online, ne puteți returna pachetul în termen de 10 zile și primiți banii înapoi, cu condiția ca pachetul și produsele să fie în aceeași condiție în care l-ați primit. Plata returnării pachetului revine clientului, urmând ca Asociația Culturală Byzantion să restituie clientului contravaloarea produselor returnate prin aceeași metodă folosită la plată (mandat poștal pentru plata la livrare - ramburs, transfer bancar sau rambursarea pe card pentru plata prin card), după ce constată că acestea sunt în starea în care au fost expediate. Se rambursează doar valoarea produsului, fără taxele de transport.

Important: retururile acceptate de ONG-ul nostru se vor face numai prin intermediul firmei de curierat Urgent Curier, iar taxele de transport vor fi suportate de client.

Cum pot sprijini activitățile Asociației Culturale Byzantion?


Poți sprijini proiectele noastre editoriale, culturale și filantropice prin direcționarea a 2% din impozitul anual datorat statului, către Asociația Culturală Byzantion! Ce trebuie să faci? Completează Formularul 230 pe gare-l găsești aici și trimite-l prin Poșta Română la adresa noastră din Str. Iarmaroc, nr. 19, Iași, 700198, sau depune-l personal până pe 15 Mai 2013 la agenția ANAF din localitatea de domiciliu.

Iți mulțumim!

Sus